החשש מפוטין: מרן רה"י במסר לקהילה היהודית במוסקבה

נתי קאליש No Comments on החשש מפוטין: מרן רה"י במסר לקהילה היהודית במוסקבה

לאחר הכשלונות של פוטין במלחמה באוקראינה, הוא הכריז על גיוס המוני במדינה, ואף שלח איומים על שימוש בנשק גרעיני טקטי. ראש ישיבת "תורת חיים" במוסקבה עלה למעונו של מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין וקיבל ממנו מסר להעביר ליהודי מוסקבה

צילום: Shlomi Cohen/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה באוקראינה מעוררת מחדש את הכותרות בימים האחרונים. לאחר שהאוקראינים מתקדמים במתקפת הנגד שלהם אל מול הכוחות הרוסים, וכובשים בחזרה שטחים מהצבא הרוסי, הנשיא פוטין הודיע על כמה צעדים מפתיעים.

ראשית הוא הודיע לפני מספר ימים על גיוס המוני של אזרחים לטובת שדה הקרב, דבר שהביא לגל ענק של בריחה מגבולותיה של הפדרציה הרוסית בכל דרך אפשרית.

לאחר מכן הוא הודיע על סיפוח של ארבע מחוזות מאוקראינה לשטחו, וזאת לאחר "משאלי עם" שנערכו בהם, ובמקביל איים שוב בשימוש בנשק גרעיני.

הצעדים האחרונים של פוטין עוררו דאגה רבה בקרב תלמידי הקהילה היהודית במוסקבה, וראש הישיבה הגר"מ לבל, שהוא גם המנהל הרבני של ועידת רבני אירופה עלה למעונו של מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א לקבל עצה ותושייה.

מרן ביקש מהגר"מ לבל להעביר ליהודי רוסיה כי הוראתו היא שלא להתערב כלל בנושאי המלחמה ברוסיה, "בזכות עסק התורה זה יציל אותם, תהיה להם וליהודי הקהילה סייעתא דשמייא בזכות עסק התורה, כי התורה מגנא ומצלא, זה מה שמגן, ויש להרבות גם בלימוד המוסר" אלו הם דברי מרן שליט"א.

הגר"מ לבל אצל מרן רה"י

 



0 תגובות